Carmex Strawberry Click Stick

20140222-IMG_8143.jpg    Ik hoor altijd wel goede dingen over de lippen balsems van het merk Carmex. Carmex is alleen in Nederland niet zo makkelijk verkrijgbaar dus ik had nog nooit iets van het merk geprobeerd. Toen ik in mijn pakketje van Fresh Water Valley de Carmex Strawberry Click Stick* zag zitten was ik ook erg benieuwd naar dit product.20140222-IMG_8147.jpg    Ik vind het trouwens echt goed dat er een safety seal op zit. Dan weet je zeker dat de lippenbalsem niet open is gegaan. Het kan nog wel eens voorkomen dat iemand al met zijn vingers in cosmetica in de drogist heeft gezeten. Niet zo fris.20140222-IMG_8149.jpg   De lippenbalsem is bedoeld om je lippen te hydrateren en te beschermen tegen de zon, er zit SPF 15 in.  Hydratatie kan ik sowieso wel gebruiken tijdens dit seizoen. Mijn lippen zijn erg stug en barsten snel. 20140222-IMG_8150.jpg    Je draait de stick omhoog via het draaischijfje aan de achterkant. Je kunt de stick ook gewoon weer terug draaien dus het is geen probleem als je te ver draait. De geur kwam me bekend voor, maar ik kan niet geheel plaatsen wat het was, het had iets te maken met ijs. Het is geen typische aardbei geur in ieder geval. Doordat er Menthol in de lippen balsem zit tintelt hij een beetje maar dit is geen onaangenaam gevoel. 20140222-IMG_8145.jpg

Over de ingredienten:

Menthol — Doodt bacteriën en verhelpt een oncomfortabel gevoel.

Camphor — Matigt pijn.

Phenol — Doodt bacteriën en scrubt.

Lanolin —  Verzacht en beschermd, lubricates and protects.

Cocoa Butter — Hydrateert en beschermt.

Salicylic Acid — Scrubt en zorgt helpt tegen pijn.

Aloe Butter — Helpt helen en zorgt ervoor dat je lippen zacht worden.

Vitamin E —  Verminderd beschadiging van de lippen.

Shea Butter — voorkomt gedrogen gebarsten lippen.

Petrolatum — Een hydraterend laagje dat de lippen beschermt.

20140222-IMG_8153.jpg   De werking van deze lippenbalsem is heel goed. Beter dan ik had verwacht zelfs! Mijn lippen zijn niet meer droog als ik deze lippen balsem gebruik. Ook vind ik het fijn dat er SPF 15 in zit. Ik heb deze lippen balsem eigenlijk de hele tijd gebruikt sinds ik hem heb. Zeker een aanrader dus!
20140222-IMG_8154.jpg

Voordelen:
♥ SPF 15

♥  Hydrateerd goed

♥ Makkelijk in gebruik

♥ Betaalbaar

Nadelen:

♥ Carmex is alleen online verkrijgbaar

De Carmex Strawberry Click Stick  is te koop bij Fresh Water Valley voor €2,99.

23 gedachtes over “Carmex Strawberry Click Stick

Geef een reactie

