Lush Ultrabland gezichtsreiniger

20140209-IMG_7622.jpg Toen ik laatst in Amterdam was met een vriendin wilde ik heel graag iets kopen bij Lush. Lush is zo’n winkel die ik altijd heerlijk vind ruiken maar als ik naar binnen ga weet ik bij god niet wat ik moet hebben. Frederique en ik kregen een rondleiding in Lush bij alle producten en de mevrouw in de winkel gaf ook demonstraties van de producten. Ik heb erg last van een hele droge huid en daarom wilde ik graag Ultra Bland uitproberen. Ik nam daarom een potje mee van 45 gram. Dit kostte €10,65.

20140209-IMG_7633.jpg Wat ik zo leuk vind aan Lush is dat ze niet op dieren testen en ook een grote bijdrage leveren aan het milieu. Zo heeft Lush een systeem waarbij je 5 legen potten of flessen inlevert en dan krijg je een gratis masker.

Lush zegt over de Ultrabland gezichtsreiniger: Gemaakt op basis van zalige amandelolie haalt deze reiniger alle make-up er af en laat een heerlijk gevoede huid achter. Het is zacht, maar de diepreinigende olieen weten al het lastige vuil en make-up moeiteloos te verwijderen. Masseer een klein beetje op je gezicht en ogen en verwijder het met een washandje of een watje met warm water. Verzachtend rozenwater, honing en bijenwas houden je huidje zacht als babybilletjes.

20140209-IMG_7626.jpg De substansie is vrij vettig. Na het gebruik laat dit product ook een laagje achter maar dat is meer een hydraterend laagje waar mijn huid heel erg blij van wordt. Het enige nadeel van dit product is de geur. Ik vind de geur niet heel erg lekker en het is even schakelen. Maar het product werkt verder zo fijn dat ik dat Lush nog wel wil vergeven.
20140223-IMG_8313.jpg
De ingrediënten: Amandelolie (Prunus dulcis), Rozenwater (Rosa damascena), Bijenwas (Cera alba), Iris extract, vers (Iris florentina), Glycerine (Glycerine), Roos absolue (Rosa damascena), Benzoë-tinctuur (Styrax benzoin), Methylparabeen, Propylparabenen (Propylparaben)

De schuingedrukte ingredienten zijn veilige synthetische ingrediënten en de andere ingredienten zijn allemaal natuurlijk. Ik vind het trouwens ook leuk dat je op de sticker aan de onderkant kunt zien door wie het product gemaakt is en op welke datum.  De verkoopster vertelde me de producten in Engeland met de hand vers gemaakt worden.
20140209-IMG_7623.jpg Maar hoe werkt zo’n product dan? Je hebt maar een heel klein beetje nodig van het product en dat smeer je over je gezicht heen terwijl je nog je make-up op hebt. Je masseert de massa ongeveer een minuutje in.  Je veranderd in een echte panda! Maar geen zorgen, dit effect is niet blijvend.  Hierna maak je een washandje nat (ik vind het het fijnste om warm water te gebruiken) en haal je alles van je gezicht af. Ik gebruik dit product alleen ’s avonds. Wat ik vooral zo fijn vind aan deze reiniger is de hydraterende laag die hij achterlaat. Ik gebruik ’s avonds ook geen crème meer.
20140223-IMG_8310.jpg
Conclusie: Ik ben heel erg tevreden over dit product. Het is zuinig in gebruik en mijn make-up gaat er makkelijk af. Daarnaast ben ik gek op het hydraterende laagje wat de reiniger achterlaat. Ik zou deze reiniger aanraden voor meiden die last hebben van een droge huid. Ik denk dat je de reiniger met een normale huid ook kan gebruiken maar voor een vette huid zou ik deze niet aanraden.

Liefs Wies

19 gedachtes over “Lush Ultrabland gezichtsreiniger

  1. Ik heb deze ook wel eens geprobeerd, maar weet nog steeds niet zo goed wat ik er van vind. Dat vettige laagje is zo apart. Aan de ene kant wel fijn , want ik heb een droge huid, maar het voelt als een filtertje ofzo.

  2. Ik ben helemaal fan van Lush, ik gebruik nu Fresh Farmacy als reiniger ook heel erg fijn. Ultrabland is niet zo geschikt voor mijn vette huid denk ik.

Geef een reactie

