Essence All About Matt! Fixing compact powder Review

20140217-IMG_7921.jpgIk heb toen ik mijn blog net begon al een vergelijkingsartikel geschreven over de Essence All About Matt fixing compact powder en de Mac Prep & Prime translucent  powder  *klik* maar ik wilde de Essence all about matt poeder eigenlijk nog een keer in het zonnetje zetten aangezien ik deze poeder in mijn dagelijkse routine gebruik.  Voor de prijs hoef je deze poeder zeker niet te laten liggen. Hij kost namelijk maar rond de 3 euro. 20140217-IMG_7918.jpg Ik heb jaren lang Mac poeders gebruikt. Ik vind deze heel erg fijn maar ze zijn natuurlijk aan de prijzige kant. Ik ben bijvoorbeeld fan van de Mac Fix + poeder, de Mac Natural skinfinish en de Mac Prep & Prime translucent powder. Al deze poeders kosten rond de €30,-.  Toen ik een keertje wat minder geld te besteden had besloot ik om de Essence All About Matt poeder te proberen. Ik vond hem eigenlijk net zo goed als mijn Mac poeder en hij is veel goedkoper ook!  Ik gebruik zelf het liefste een kleurloze poeder omdat ik naast mijn foundation geen extra dekking wil. Wel wil ik graag dat een poeder mijn foundation matteert en er voor zorgt dat mijn foundation beter blijft zitten.

20140217-IMG_7924.jpgDe verpakking ziet er niet bepaald luxe uit maar het werkt gewoon praktisch. Wel leuk dat er een patroontje in de poeder zit maar die gaat natuurlijk wel weer snel weg. Ik mis alleen wel een spiegeltje, dat handig zou zijn onderweg. Ik breng deze poeder zelf aan met een ELF blushkwast.

20140217-IMG_7922.jpg De poeder ziet er wit uit maar het is dus translucent. Dat betekend dat er geen kleur in de poeder aanwezig is. Dit soort poeders geven een heel natuurlijk resultaat.
20140217-IMG_7926.jpg Het hoofdbestanddeel van de poeder is talk. Ik heb gelezen dat dit je huid vetter kan maken maar ik merk hier persoonlijk niets van. Ook staat er op de achterkant dat de poeder bij alle huidtinten past maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind namelijk dat de poeder wel een waas achter laat als je heel donker bent qua huidskleur (dan heb ik het over donker donker, niet medium). Zelf heb ik er geen last van gelukkig.

20140217-IMG_7920.jpg Wat mij betreft is dit een budget topper. Ik zou je deze poeder zeker aanraden omdat hij gewoon doet wat hij belooft.

Liefs, Wies

42 gedachtes over “Essence All About Matt! Fixing compact powder Review

  1. Ik vind dit ook een hele fijne poeder maar ik vind dat hij mijn huid soms wel iets té mat maakt waardoor het geheel het er dan een beetje te poederig uitziet maar dan fixeer ik hem even met een spray en is het weer goed 🙂
    Daarnaast is het inderdaad wel een hele fijne poeder en zeker voor die prijs natuurlijk.

  2. Ik heb hem ook, alleen ik gebruik hem nooit. Dat komt door de waas waar je het over hebt. Ik ben niet mega donker van huidskleur, maar ik word er wel witter door. Gelukkig was hij niet zo duur.

  3. Deze heb ik ook gehad en ik vond ‘m erg fijn, maar bij mij ging de poeder snel kapot. Terwijl ik dat met andere compact poeders nog nooit heb gehad, heel raar! Verder vond ik ‘m wel erg goed werken.

  4. Ik gebruik zelf die van Make-up Studio maar ik raad deze ook altijd aan bij mensen die het willen testen of niet al te veel uit willen geven. Werkt super! Wel raar trouwens dat iemand schrijft dat je huid vettig wordt van talk want het doel van talk is juist vocht en vettigheid opnemen, vandaar het gebruik bij babies ook tegen luieruitslag ^^

  5. Ik heb er 2 doorheen gehaald, hij was erg fijn. Toch gaf hij mijn huid een witte waas ondanks dat ik niet heel erg getint ben maar ook niet heel erg licht. Toch maar over gegaan op een getinte versie van Catrice 🙂

  6. Ik vind deze ook echt erg fijn en lekker budgetproof! Moet er wel vrij veel van aanbrengen opdat het perfect zou werken! Ik merk daardoor soms wel een wittere waas, maar ach … haha :).

  7. Hijs inderdaad erg fijn. Alleen jammer dat elke keer als ik dit product koop en als ie wat leger begint te worden, het in stukjes breekt. Dit is al bij heel veel meer mensen gebeurt en dat vind ik zo zo zonde!

Geef een reactie

