Ellis Faas | Mascara, creamy Eyes & Hot Lips Review

20140129-IMG_6962.jpgEllis Faas is een merk van een visagiste uit Nederland. Je kunt dit merk kopen in  de winkel Skins (die in Groningen en Amsterdam zit) en ook online bestellen via de website van Ellis Faas.  Een vriendin van mij is visagiste en die had het wel eens over dit merk. Ik ontving een pakketje en ik was heel benieuwd naar de producten.

20140129-IMG_6977.jpgDe producten van Ellis faas komen in deze gekleurde kartonnen verpakkingen, elk soort product heeft een andere kleur. Ik vind de vormgeving van de verpakking mooi en clean.

20140129-IMG_6980.jpg
Alle producten uit de Ellis Faas lijn zitten verpakt in zilveren pennen die de vorm hebben van een kogel.

20140129-IMG_6983.jpg De Hot lips en de Creamy eyes werken door middel van een twist up systeem. Je draait aan de achterkant van de pen en dan komt het product omhoog.

20140129-IMG_7008.jpg                                          Mascara €23,00*

De mascara heeft een inhoud van 8,2 ml.

20140129-IMG_7013.jpg

Ellis faas zegt over de mascara: WHAT – A creamy texture that perfectly coats, lengthens and separates each individual lash. Lashes instantly appear longer, lifted and combed.

WHY – A lengthening mascara for subtle or prominent accents to your lashes. Well-suited for customising different looks.

ACTIVE INGREDIENTS – Senegalese acacia, natural waxes and filming agents.

HOW – Use the elegant, long wand of the brush to stroke on one coat to accentuate your lashes with subtlety, or to frame your eyes with more a more dramatic effect, build up the lashes with additional coats.

20140129-IMG_6996.jpg
Wat me direct opviel is dat het staafje van de mascara heel erg lang is. Dit is even wennen in gebruik, maar het stoort me niet.

20140129-IMG_6993.jpg
Deze mascara is mooi zwart, geeft veel volume een lengte. Mijn wimpers zien er zo mooi uit als ik deze mascara draag. Dit is een nieuwe favoriet voor mij. Ik vind hem fijner dan mijn Dior Show Blackout.

20140129-IMG_7005.jpg

                                          Creamy Eyes €26,00*

Een crème oogschaduw in penvorm. Ik had het nog nooit gezien, maar ik vind het een leuk idee. Het product heeft een inhoud van 2,5 ml.

20140129-IMG_7015.jpg

Ik ontving de kleur E128, een baksteen kleur met wat shimmers erin. Ik had deze kleur zelf niet zo snel uitgekozen maar toen ik er een look mee maakte vond ik hem wel mooi.

Ellis Faas zegt over het product: WHAT – The lifting, firming and protecting Creamy Eyes formula glides on like velvet. Even a thin layer of this formula is extremely long-wearing and will stay fixed until taken off with a cleanser.

WHY – Creamy Eyes is ideal for a quick smoky eye, providing sufficient playtime before drying. Creamy Eyes can also be used like a thick pencil.

ACTIVE INGREDIENTS – Para Cress flower extract stimulates natural skin-lifting capabilities. Coffee extract works to increase collagen and elastin production while also increasing natural skin defenses. Extreme wear is delivered through the synthetic filming polymers in volatile oils. The spongy soft mousse-like consistency of the texture is achieved through the innovative siliconic wax and siliconic gel in combination with beeswax.

HOW – Use it like a thick pencil around the eye or in the eyelid crease, or cover the entire eyelid using the built-in ELLIS FAAS Creamy Eyes brush, then fade the edges with the fingertips. For extra drama, experiment with layering multiple colours of Creamy Eyes.

20140129-IMG_7000.jpg

Dit is hoe de applicator er ‘schoon uit ziet” Je draait aan de achterkant en dan komt er product uit. Het duurt wel eventjes voordat de creamy oogschaduw  omhoog komt de eerste keer dat je hem gebruikt.

20140129-IMG_7018.jpg  Je moet wel erg uitkijken met het twist up systeem dat er niet teveel product uit komt. De substantie kun je goed uitblenden en is erg gepigmenteerd.

20140131-IMG_7061.jpgHier heb ik de Creamy eyes op mijn oogleden en mijn crease  aangebracht. Ook draag ik de mascara. Ik heb het product ook op mijn lippen aangebracht. Het bleef gewoon goed zitten. Toch vind ik het kleurtje iets te bruin voor mijn lippen. Het product is natuurlijk bedoeld voor mijn ogen maar ik vind het leuk om soms te experimenteren met producten.

20140129-IMG_7007.jpg

                                          Hot lips €25,00*

Dit is een soort liquid lipstick.

20140129-IMG_6985.jpg

Hot Lips is Ellis’ latest revolutionary texture for the lips. Because it’s absolutely packed with pigment, you’ll only need a tiny bit of the non-greasy Hot Lips to add vibrant colour. Hot Lips are extremely longwearing, without the risk of drying out your lips. A little goes a very long way!

  • All Ellis Lips products are suitable for every skin tone, age and style. Paraben-free. Non-sticky. No animal testing.

20140129-IMG_7012.jpg   Ik ontving de kleur L406. Een mooie roze kleur. Op de achterkant van alle pennen zit een kleur label. Dit is handig als je er meerdere hebt want dan hoef je niet elke pen open te draaien om te zien welk product het is.

20140129-IMG_6987.jpgDit is de applicator schoon.

20140129-IMG_7022.jpgDit is de applicator als het product omhoog komt.

20140129-IMG_7029.jpgIk vind de applicator fijn werken. Ik gebruik dus geen extra kwastje om het product aan te brengen. Dit raad ik wel aan als je het product gebruikt voor visagie in verband met hygiëne.  Maar dat geld voor alle producten en daar zal ik nog een artikel aan wijden als jullie dat leuk vinden. Het product blijft goed zitten en droogt mijn lippen niet uit.

20140131-IMG_7072.jpgHier draag ik de hot lips. Ik vind het een mooi kleurtje. Het gaat niet samen met mijn oog make-up maar dan heb je wel een beetje een idee hoe de kleur eruit ziet.

20140129-IMG_7024.jpgHier swatches van de producten. Ik kreeg de creamy eyes er serieus niet af door er met een schijfje water eroverheen te wrijven. Ik moest echt een waterproof eye make-up remover gebruiken. Dat zijn zeker pluspunten.

20140129-IMG_7036.jpgIk kreeg ook nog samples van de foundation van Ellis Faas en een sample van een lipproduct.

20140129-IMG_6960.jpg

Ik ben erg onder de indruk van deze producten. Ik vind de creamy eyes prettig om als basis te gebruiken. Ik wil deze nog gaan aanschaffen in een huidkleurige tint.  De mascara is een nieuwe favoriet dus die draag ik sowieso nog vaker. Het lipkleurtje vind ik ook pretty en die ga ik ook nog veel gebruiken.  Ik vind het trouwens heel tof dat Ellis Faas niet op dieren test.
Liefs, Wies

39 gedachtes over “Ellis Faas | Mascara, creamy Eyes & Hot Lips Review

  1. De mascara en de hot lips lijken me fijn! Mooie verpakkingen en de producten zelf zien er heel mooi uit! Die bruine kleur staat je zo prachtig. Ik ken de site zo mooi en zoveel te koop…. 😉

  2. De kleur van de oogschaduw staat echt supermooi bij je eigen oogkleur! Die springt er echt uit zo 🙂 en de lipkleur is ook mooi, lijkt me wel een fijn product. Had eigenlijk nog niet eerder van het merk gehoord!

  3. Wat een mooi resultaat geven deze producten! Ik ga dit alleen helaas niet op internet bestellen. Daar is het mij toch net iets te duur voor. Misschien de Skins winkel eens opzoeken!

Geef een reactie

