Foto tutorial: Oranje ooglook

IMG_4793.jpgIMG_4836.jpg

Ik vond het weer is tijd worden voor een foto tutorial. Ik vind dit ook de leukste artikelen om te maken. Ik leg je in dit artikel uit hoe je de ooglook op de afbeelding hierboven kunt maken.
IMG_4716.jpg

Ik breng altijd eerst oogschaduw basis aan. Ik heb hier voor Urban Decay Primer potiongebruikt. Een oogschaduwbasis zorgt ervoor dat je oogschaduw beter blijft zitten, niet in je lijntjes trekt en de kleur van je oogschaduw wordt er feller door.

IMG_4717.jpg

Ik begin met een warme oranje bruine kleur (Inglot #464).

IMG_4725.jpg

Deze breng ik aan in mijn crease met een Real Techniques (Base shadow brush uit de Starterkit van RT).

IMG_4727.jpg

Om de kleur goed te vervagen gebruik ik een matte beige kleur (Inglot #313).

IMG_4729.jpg

Met deze kleur en een Mac 217 kwast vervaag ik alle harde lijnen.

IMG_4734.jpg
Nu gebruik ik een fel oranje shimmery kleur (inglot #15).

IMG_4737.jpg

Deze kleur breng ik met een Mac 239 over mijn hele ooglid aan. Ik breng meerdere laagjes aan zodat de kleur intenser wordt.

IMG_4738.jpg
Vervolgens breng ik Inglot #314 onder mijn ooglid aan met een Mac 219 pencil kwast (Dit zou je ook met  de shimmery oranje kunnen doen, maar ik heb een matte kleur gekozen).

IMG_4744.jpg

Nu wil ik wat definitie aan mijn oog toevoegen. Hiervoor gebruik ik twee warme bruine oogschaduws.

IMG_4749.jpg

Als eerste breng ik Inglot #563 (een medium warme bruine tint) aan in  het buitenste gedeelte van mijn oog en in mijn crease.

IMG_4759.jpg
Daarna breng ik de donker bruine Inglot kleur #329 in mijn outer V aan. Dit zorgt voor diepte. Deze kleur breng ik ook aan op het buitenste gedeelte onder mijn wimperrand.

IMG_4762.jpg
Nu breng ik een huidskleurig potlood op mijn waterlijn aan. Dit zorgt ervoor dat je ogen opener lijken. Ik heb hiervoor Mac chromagraphic pencil in nc15 gebruikt. De budget variant van dit potlood is Catrice inside eye highlighter. Dat potlood heeft alleen een rozigere ondertoon.

IMG_4763.jpg
Ik wilde nog wat mooie shimmers aanbrengen. Dit is Mac Vanilla pigment.

IMG_4771.jpg

Deze bracht ik aan op mijn wenkbrauwbot

IMG_4777.jpg

en op mijn innercorner.

IMG_4786.jpg
Vervolgens maak ik de look af met eyeliner (Essence Liquid Ink eyeliner in Waterproof)  en mascara (Maybeline Colossal).

IMG_4787.jpg

IMG_4840.jpg

Andere producten die ik draag:
Wenkbrauwen: Anastasia wenkbrauwpoeder en een wenkbrauwpotlood van de Hema. Je kunt hier een tutorial vinden hoe ik mijn wenkbrauwen doe).

Gezicht:  Nars Sheer Glow foundation in Mont Blanc, Mac Pro long wear concealer, Benefit porefessional Agent Zero Shine poeder,Mac Melba blush, Chanel vita lumière aqua in een te donkere kleur om mee te shapen. Mac Vanilla pigment als highlighter.
Lippen: Mac Ravashing , Rimmel Apocalips in de kleur Luna (deze is alleen in de UK verkrijgbaar).

Hope you enjoyed xxx

36 gedachtes over “Foto tutorial: Oranje ooglook

  1. Wat een mooie look! Oranje is niet een kleur die ik snel zou dragen, maar zo vind ik ‘m echt super mooi. Jouw ogen doen me trouwens echt denken aan een wereldbol haha, met dat blauwe en groen erin haha.

  2. wauw, echt heel gaaf! Je eyeliner is ook zo perfect, ik kan nog niet eens een mooi lijntje langs m’n wimpers trekken :’) Oranje vind ik trouwens vaak niet mooi als oogmake-up maar dit is echt prachtig!

Geef een reactie

