Flickr Vs Photobucket

Gisteren had ik al verteld dat ik een probleem had met mijn Flickr account. Ik had de nieuwe foto experience aangeklikt en daardoor deden mijn HTML codes het niet meer. Voor mijn artikel van gisteren heb ik maar de foto’s geupload op photobucket (de hoogste kwaliteit). Ik vond mijn foto’s gisteren al niet scherp en na wat research is het me gelukt om mijn flickr weer over te zetten naar de oude foto experience en toen ik mijn foto’s had geupload schrok ik echt van het kwaliteit verschil met Photobucket. Dit is precies dezelfde foto. De bovenste is geupload op Photobucket en de onderste op Flickr.

 photo IMG_4164-2_zps19ad132a.jpg
IMG_4164-2.jpg
Ik weet in iedergeval zeker dat ik Flickr blijf gebruiken. Ook staat Flickr direct in verbinding met Lightroom (Dat is het foto bewerk programma wat ik gebruik). Ik heb de foto’s (behalve de collage) in het artikel van gisteren maar veranderd door Flickr foto’s.

 

Ik ben best benieuwd wat voor websites jullie gebruiken om HTML codes vandaan halen.

Liefs,
Wies

37 gedachtes over “Flickr Vs Photobucket

  1. Ik host m’n foto’s altijd zelf. Het kost wel veel ruimte, maar zo weet ik in ieder geval dat het nooit fout gaat. Ik ben altijd bang dat Photobucket of Flicker of zo stopt, en alle foto’s op m’n blog het niet meer doen.

  2. Inderdaad een heel verschil… Ik doe het nog gewoon via Blogger zelf maar denk dat ik binnenkort ook maar eens moet overstappen.
    Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award! Voor meer info neem even een kijkje op m’n blog.
    Liefs

  3. Ik gebruik zelf helaas nog een oude digitale camera, waar gelukkig binnenkort een einde aan komt. Maar ik vind beide foto’s al mooi! Moet je nagaan hoe slecht mijn foto’s dan eigenlijk zijn…

  4. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil zie hoor! Ik gebruik tumblr meestal. Ik heb een privé account dat met een wachtwoord beschermd wordt en daar upload ik de foto’s. Vervolgens klik ik met de rechter muisknop op een foto en dan klik ik op Afbeeldings-URL kopiëren. Dan ga ik naar mijn post in WordPress en klik ik op add media en dan op Insert from URL. Als je dan de URL plakt, komt de foto meteen, bestwel handig. Ken je dit?

  5. Pffff bummer. Overnieuw dan maar. Ik probeerde te zeggen dat ik het verschil niet zo duidelijk zie, maar dat ik het zelf anders doe. Ik upload mijn foto’s op een privé tumblr (beschermd met wachtwoord) en vervolgens klik ik met de rechter muisknop op de (uitvergrote!!!) foto en dan op “Afbeeldings-URL kopiëren”. Als ik dan naar mijn post ga in WordPress en op “Add Media” klik, is er de optie “Insert from URL”. Daar klik je op en dan plak je de URL en klaar. Ken je dit? Of heeft flickr echt een html code?

  6. Inderdaad een merkbaar verschil… Ik importeer mijn foto’s gewoon via Blogger, nog geen problemen mee gehad. Maar ik ben dan ook niet zo goed in alles wat met html te maken heeft dus ik gebruik gewoon de makkelijke manier 🙂

  7. Ik gebruik Zenfolio, maar dat is een per definitie betalende service (wel topkwaliteit).
    Wanneer ik de twee foto’s hierboven vergelijk ben ik niet zeker dan de onderste écht beter is, de kleuren van de Photobucket-link lijken me iets natuurlijker (maar ik ken de kleur van die lipstick niet) en de Flickr foto is naar mijn interesse een ietsje te fel verscherpt.

  8. Wow wat een verschil! Ik gebruik altijd photoshop voor bewerking en verklein ze dan ineens naar de breedte van mijn blogpost. Daarna zet ik ze op photobucket, maar ik ga dan toch eens naar flickr verhuizen…

Geef een reactie

