Photo tutorial: black smokey eye using Mac & Inglot

IMG_3152.jpg

Vandaag heb ik een zwarte smokey eye look voor jullie. Veel ooglooks de laatste tijd i’m fully aware, maar ik hou van looks maken. Robin van http://kissokill.net/ inspireerde mij om weer is met zwart aan de gang te gaan. Ik gebruik zwart regelmatig in mijn outer v, maar  minder vaak over mijn hele ooglid. Vandaag ga ik laten zien hoe ik deze look gemaakt heb. Voor deze look gebruik ik vooral Mac producten.

IMG_3084.jpg

zoals altijd breng ik als eerste een oogschaduw basis aan over mij hele ooglid. Dit zorgt ervoor dat je oogschaduw langer blijft zitten. Ik heb hier voor Urban Decay primer potion gebruikt.

IMG_3096.jpg

Als eerste gebruik ik een quad van Mac. Dit quad heet Assemblage en komt uit een limited edition van Mac helaas. Ik heb hem ooit weten te bemachtigen op een blog sale en ik heb hem ook al veel gebruikt zoals je kunt zien. Ik wilde deze oogschaduw quad ook nog eventjes laten zien op mijn blog omdat hij nog niet eerder voorbij gekomen is!

IMG_3097.jpg

Ik blend de grijs/bruine/taupe kleur in mijn crease met een Mac 217 kwast.

IMG_3101.jpg

Vervolgens breng ik dezelfde kleur met een Mac 219 pencil kwast onder mijn oog aan.

IMG_3105.jpg

Ik blend de kleur in mijn crease nog extra omhoog met Mac wedge oogschaduw. Door deze stap loopt alles beter over.

IMG_3110.jpg

Vervolgens breng ik een highlighter aan op mijn wenkbrauw bot met een Mac 239 kwast. Ik gebruik de kleur Blanctype van Mac.

IMG_3112.jpg

Zoals je kunt zien is Blanctype heel erg gepigmenteerd. Ik blend alles nog even goed zodat er geen harde lijnen zijn. Voor blenden gebruik ik ALTIJD mijn Mac 217. Holygrail materiaal.

IMG_3113.jpg

Dit is hoe de look er nu uit ziet.

IMG_3114.jpg

IMG_3125.jpg

vervolgens breng ik een zwarte oogschaduw aan. Ik gebruik hiervoor een mat zwarte oogschaduw uit mijn Inglot palette: #63. Deze kleur breng ik aan met mijn vinger omdat zwart een kleur is die vaak fall out veroorzaakt. Op deze manier beperk je de fall out.

IMG_3130.jpg

Daarna breng ik een shimmery bruine kleur aan uit een Dior lifting amber pallette in 642.

IMG_3134.jpg

Ik ben echt verliefd op die bruine kleur. Sorry voor het stukje zwart in mijn binneste ooghoek, ik zie dat ook pas achteraf.

IMG_3135.jpg

Vervolgens heb ik Vanilla pigment van Mac in mijn binnenste ooghoek aangebracht.

IMG_3144.jpg

Ik heb de zwart uit het Mac quad gebruikt over de Inglot zwarte oogschaduw heen voor wat zilveren glitters.

IMG_3149.jpg
Vervolgens heb ik eyeliner aangebracht, nepwimpers opgedaan van Flomar. Dit zijn hele natuurlijke wimpers maar ik vind ze perfect voor overdag.

IMG_3169.jpg
Nog een full face foto van de look.

Ik heb op mijn wangen fleur power blush van Mac en ik heb geshaped met een Sculpt powder van Mac. De lipstick die ik draag is Please me (ook van Mac). Dit is een fris roze kleurtje.

Hope you enjoyed!

Liefs,

Wies

25 gedachtes over “Photo tutorial: black smokey eye using Mac & Inglot

    • Ik gebruik zelf bijna alleen maar mac kwasten. Een vriendin van me heeft de bamboo set en zij vind ze prima maar ik vind ze niet vergelijkbaar. Hoe het met de andere lijn van zoeva zit weet ik niet(:
      X

Geef een reactie

