MAFB City Battle

 photo IMG_1503_zps9d0098af.jpg
Afgelopen zondag was ik aanwezig bij MAFB. Om make-up te doen voor de modellen van Rosa Langenberg die mee deed aan de mode ontwerp wedstrijd.  Over de visagie komt van de week nog een aparte post.  De city battle is een wedstrijd waarin ontwerpers uit verschillende steden tegen elkaar strijden. MAFB bevorderde diversiteit en deelnemers kregen de mogelijkheid hun eigen kijk op de mode te presenteren. De ontwerpen werden beoordeeld door een vak jury op techniek, afwerking, samensteling, draagbaarheid en sowelement. 3 van de 18 ontwerpers maakten kans op oa een mode coaching traject. Waarschuwing: Dit artikel bevat veel foto’s!

 photo IMG_1202_zpsa020a778.jpg

Een foto van Rosa. Rosa is tweede geworden! Rosa was de jongste deelnemer  met haar 16 jaar. Ik vond het onwijs leuk om de modeshow mee te maken en om te zien hoe het allemaal werkt in dat wereldje. Rosa heeft ook een blog: http://atouchofrose.blogspot.nl/

 photo IMG_0656_zpsbd034885.jpgRosa had 4 outfits ontworpen en helemaal zelf met de hand gemaakt. Haar outfits waren heel  girly  geworden met vooral veel roze.

 photo IMG_0654_zpsb2313258.jpg  photo IMG_1338_zpse7b2bcda.jpgEen jurkje met Barbie hoofdjes en een rokje gemaakt van Barbies. Heel girly! Het Barbie rokje is natuurlijk niet heel draagbaar maar wel origineel.  photo IMG_1422_zpsa7fee6e7.jpgOok had Rosa deze croptop in haar collectie. De top is super vrolijk en schreeuwt wat mij betreft echt naar de lente! -Ik mis je zo-

 photo IMG_0691_zpse379731c.jpg

 photo IMG_0648_zps1d2eb41b.jpg

De modeshow was in het centrum van de Beeldende kunst in Amsterdam Oost. Ik vond de locatie goed uitgekozen bij het event.  Het was een modern gebouw met veel licht en het oogte heel open.  Er was echter geen verhoogde catwalk maar eigenlijk vond ik dat prettig want daardoor kon je juist alles beter zien.

 photo IMG_0975_zps03ca109a.jpg

Ik vond het leuk dat er deels professionele deels niet professionele modellen mee liepen in de show. Dit is Soraya Schippers, zij deed dit jaar mee aan Hollands next top model.

 photo IMG_0846_zps5de8b60a.jpg
Er waren ook hele aparte kleding stukken. Hele creatie dit. Scifi meets strijder.

 photo IMG_0692_zps43490422.jpg
We kregen allemaal een bandje bij binnenkomst.

 photo IMG_1376_zps9b52127f.jpg
Er was in de zaal ook een hoekje gemaakt met  een pop up store. Er hing ook kleding van  Icatchy . Deze webshop is een aanrader, ze hebben leuke kleding en accessoires en verkopen bijvoorbeeld ook dromenvangers. Binnenkort opent er een winkel in Amsterdam!

 photo IMG_1452_zps4a5497ae.jpg
 photo tekeningenblog_zps4999281f.png
Deze tekeningen zijn van de illustrator Deniz Fehmi. Je kunt zijn site hier bekijken. Ik vond zijn tekeningen heel tof. Ik vond ook dat zijn werk bij de ‘fashion’ sfeer paste.

 photo IMG_0722_zpsae35ea34.jpg

 photo IMG_0704_zps70ef6103.jpg

Backstage.  Op deze foto was het nog rustig maar er waren onwijs veel mensen en het was één grote chaos. Ben ook helaas een MAC lipstick kwijt geraakt toen ik de visagie aan het doen was (Dat moment dat je hoopt dat hij nog thuis ligt maar nee… helaas).

 photo IMG_1486_zps5e7bcd9e.jpg
Er waren ook mode ontwerpers aanwezig! Die zaten op de eerste rij.

 photo IMG_1036_zps439d3dc6.jpg
Schoenen van Jeffrey Campbell. Ik heb echt onwijs veel hoge hakken gespot.

 photo IMG_1525_zps2c6d2ad6.jpg
De jury bestond uit: Steven Dahlberg (JFK/Jackie Magazine), Nieke Mulder (Modefabriek), Willa Green (W.Green), Milou van Rossum (NRC Handelsblad) en Anka Luthart (Anka Model Management).

 photo IMG_1545_zps0bc8ab60.jpgDe show werd gepresenteerd door Maik de Boer.  Hij presenteert ook voor RTL.  Ik heb helaas maar de show gezien tot 5 uur omdat ik daarna naar huis moest. Ik heb wel wat foto’s gemaakt van verschillende collecties. Ik kon helaas niet van iedereen vinden van wie de collecties waren.
 photo IMG_1596_zpsb308f8b3.jpg
Onwijs hoge hakken wauw. Hier zou ik echt nooit op kunnen lopen.  Deze jurk was van Ali Javaid.
 photo IMG_1718_zps72a3f3ae.jpg
Blossem Creutzburg had haar outfits geïnspireerd door Mondriaan.
 photo IMG_1821_zps8fd86894.jpg

 photo IMG_1753_zps80f38197.jpg
Blote rug. Like it! Ook rockt het model een gorgeous paar Jeffrey Campbell lita’s ❤
 photo IMG_1766_zpsb188e400.jpg
 photo IMG_1783_zpsae419d34.jpg
 photo IMG_1991_zpsdd003b8d.jpg
 photo IMG_2070_zps8fb1dd3a.jpgSamaa Roseboom(MULATY) maakte onder andere een jurk met een suikerspin cultuur. ‘Chanel meets cupcake,’ zoals ze het zelf zo verwoordde.
 photo IMG_2008_zpsc9b87f56.jpg

VOLG MAFB OP SOCIAL MEDIA:

Facebook:  musicandfashionbattle
Twitter:      MAFBofficial
Youtube:    MAFB Youtube channel
Instagram: MAFBofficial

 

Ben jij wel eens naar een mode show geweest? Wat vond je ervan?

 

liefs, Wies

 

16 gedachtes over “MAFB City Battle

  1. Leuk artikel dit! Tof om een beetje van de sfeer mee te krijgen. Die croptop is inderdaad heel lente-achtig 🙂 ik ben één keer naar de ArtEZ Graduation Show geweest, dat was onwijs gaaf. Wil best vaker naar modeshows. Ga je vaker over mode / modeshows schrijven?

Geef een reactie

