Foto tutorial: Mijn wenkbrauwen

 photo IMG_8088_zps88e268c9.jpg
Een van de meest gevraagde dingen op mijn blog (en in real life) is hoe ik mijn wenkbrauwen doe. Vandaag laat ik zien hoe ik dat aanpak door middel van een foto tutorial. Ik laat jullie ook zien wat mijn favoriete wenkbrauw producten zijn.

 photo IMG_8143_zpsfcc82211.jpg
Ik heb voor deze tutorial mijn wenkbrauwen behoorlijk laten verwaarlozen.  Even een poosje niet geëpileerd. Ik heb zelf vrij weinig wenkbrauwen omdat ik vroeger iets te enthousiast met een pincet ben geweest. Heel erg zonde omdat ik nu wel precies weet hoe ik moet epileren en wat de juiste vorm is voor mijn gezicht. Toch weet ik hoe ik mijn wenkbrauwen mooi kan krijgen ondanks dat ik zo weinig haar heb.
Ik begin altijd met mijn wenkbrauwen omhoog te kammen, hiervoor gebruik ik een wenkbrauwbrush van Inglot.

 photo IMG_8149_zps21dad536.jpg
Nu gebruik ik een nagel schaartje om de haartjes die te ver uitsteken eraf te knippen. Dit zorgt ervoor dat je wenkbrauwen er veel strakker uitzien.
 photo IMG_8155_zpsca148596.jpg
Dit is het resultaat.
 photo IMG_8181_zps287daa4e.jpg
Tijd om te epileren. Ik gebruik het allerliefste een pincet van Tweezerman. Ik heb de mini versie, ik gebruik hem al jaren en hij is nogsteeds perfect!
 photo IMG_8189_zpsb37bc0be.jpg
Mijn wenkbrauwen zijn nu geëpileerd. Een rare tip: Gebruik oogschaduwbasis op je wenkbrauwen! Je wenkbrauwen blijven dan veel beter zitten. Ik begin met een wenkbrauwpotloodje van de Hema. Ik teken de buitenste lijn en de onderste lijn. Ik doe dit met potlood omdat poeder niet zo goed pakt als er geen haar zit. Ik gebruik trouwens een best donkere kleur maar ik vind dat bij mij mooi staan. Ieder zo zijn ding!
 photo IMG_8196_zps5986b730.jpg
Vervolgens teken ik mijn wenkbrauwen bij met een wenkbrauwpoeder van Anastasia in Brunette. Dit is echt mijn all time favorite wenkbrauwpoeder!
Ik gebruik hiervoor de MAC 208. Ik gebruik de donkerste kleur van de poeder aan het uiteinde van mijn wenkbrauwen en de lichtste kleur aan de voorkant.
 photo IMG_8198_zpsa7e9e53f.jpg
Op deze foto zijn mijn wenkbrauwen verder ingevuld.
 photo IMG_8201_zps6aa8f9ca.jpg
Om alles nu een stuk strakker te krijgen gebruik ik een concealer onder mijn wenkbrauw. Ik gebruik hiervoor de MAC Pro longwear concealer in NC 15. Zorg ervoor dat je een lichtere kleur gebruikt dan je huidskleur. Dit zorgt voor een highlight. Ik heb de Real Techniques Detailer brush gebruikt om de concealer aan te brengen en ik heb de concealer uitgeblend met de Deluxe Crease brush (ook RT). Blend de concealer mooi uit naar beneden!
 photo IMG_8209_zps3bedf5ac.jpg
Wenkbrauwgel time: Je wilt wel dat je wenkbrauwen op zijn plaats blijven natuurlijk. Zelf gebruik ik de wenkbrauwgel van Catrice.
 photo IMG_8214_zps52068669.jpg
Het eind resultaat!Nu zul je wel denken: Oh mijn god dit kost onwijs veel tijd. Dat klopt, maar ik heb hier een trucje voor gevonden. Als ik mijn make-up eraf haal ’s avonds haal ik mijn wenkbrauwen er niet af. Dit kan verder geen kwaad, je wenkbrauwen zullen niet irriteren haha. Doordat ik een primer gebruik blijft alles nog redelijk zitten. Natuurlijk vervaagd het maar dat teken ik dan alleen met mijn wenkbrauwpoeder bij de volgende dag. Scheelt een hoop tijd omdat de vorm dan al goed is.

Ik hoop dat jullie deze tutorial een beetje behulpzaam vonden!
Liefs, Wies

 

 

50 gedachtes over “Foto tutorial: Mijn wenkbrauwen

  1. Oh heel handig! Ik heb zelf hele volle wenkbrauwen, niet teveel aan plukken dus. Ik zou er denk ik niet zo snel aan knippen en ik zou het ook niet zo donker maken, maar het is wel iets wat ik kan proberen!

  2. Wauwie Wies! En wat fijn dat je het ons laat zien! Want we zitten inderdaad steed vol verbazing naar je wenkbrauwen te kijken. Ik doe het met poeder, maar moet denk ik maar eens op zoek gaan naar een goed potloodje. Thanx voor de tips girl! X C

  3. Ze zijn echt prachtig! Mijn wenkbrauwen zijn erg ongelijk, dus probeer ik ze te corrigeren met bijtekenen. Ik laat ze ’s avonds ook altijd gewoon ingekleurd, scheelt veel werk ’s ochtends!

  4. Meid, ik ben jaloers op jouw wenkbrauwen 😉 Ik vind ze prachtig! Leuk dat je er een artikel over hebt geschreven. Wat slim dat je het er ’s avonds niet afhaalt. Scheelt je de volgende dag veel tijd 🙂

  5. Jou wenkbrauwen hebben van zichzelf al een mooie vorm vind ik, en als je ze dan zo mooi bijwerkt dan ziet het er zo mooi uit! Die van mij lopen bijna recht haha.

  6. Bedankt voor deze tutorial, zat ik echt op te wachten!! Je hebt prachtige wenkbrauwen, ook de vorm vind ik heel erg mooi! De concealer geeft inderdaad een mooi effect. Dat ga ik ook eens proberen.

  7. Waanzinnig mooi! Ben benieuwd of bij mij die primer ‘werkt’ .. vaak lukt het mij niet om netjes met een potlood te werken als ik per ongeluk mijn dagcrème of foundation door mijn haartjes heb geveegd, dan zijn mijn brows te vettig… maar ik ga het eens proberen. 😉

Geef een reactie

