Mijn Inglot freedom system palette #1 swatches

 photo IMG_7382_zpsee55a05b.jpg
Mijn kleurrijke Inglot Palette

Je kent vast het Freedom system van Inglot, zo niet, laat ik je even voorstellen aan de liefde van je (ooschaduw) leven.
Het zit namelijk zo: Inglot is een wahala van kleurtjes. Je kunt zelf een palette samenstellen. Je kunt kiezen voor oogschaduws, blush, lipstick of poeder.  Inglot heeft alle kleuren die je kunt bedenken: zowel natuurlijke kleurtjes als felle knallende kleuren. De oogschaduws hebben nummers, geen namen. Alle palettes werken met een magnetisch systeem. Je klikt je oogschaduws in het palette en deze blijven dan ook goed zitten.

 photo IMG_7399_zps239b140b.jpg
 photo IMG_7397_zps3aa8ed05.jpg
Als je de kleuren eruit wilt halen kun je een dikke naald in het hoekje (tussen je oogschaduw pan en het palette) drukken en de pan omhoog duwen. Dit kan helaas ook fout gaan waardoor je je oogschaduw beschadigt. Een oogschaduw bevat 2,5 gram. Dit is 1g meer dan een MAC oogschaduw (en MAC is duurder)!

 photo IMG_7385_zps7504105f.jpg
De verpakking oogt mooi. De deksel is van matglas met Inglot erop. Het palette is heel stevig. Het voordeel van Inglot palettes is dat je ze kunt opstapelen, de magneet houdt alles op zijn plaats.

De swatches? Ik heb de swatches gemaakt zonder oogschaduwbasis.

 photo IMG_7389_zpse580b58f.jpg
 photo IMG_7392_zps559cc53e.jpg

van links naar rechts 58 – 60 – 362 – 48 – 441
#58 (AMC) isgras groene kleur, er zitten wat verdwaalde glittertjes in.
#60 (AMC) is een BAM in your face geel. Deze kleur geel is onwijs gepigmenteerd. Op de swatch is geen oogschaduw basis gebruikt. Als je hier onder een witte basis gebruikt wordt de kleur nog feller!
#362 is een medium roze kleur met een matte finish.
#48 (AMC Shine) is een licht roze kleur met een frosty finish
#441 is een licht paarse kleur met een heel klein beetje shine.

 photo IMG_7431_zps22df02ea.jpg
464 – 15 – 314 – 450 – 50-
#464 is een medium bruine kleur met een rood oranje ondertoon.
#15 is een felle oranje kleur met een gouden shimmer erin.
#314 is een matte peachy kleur. Deze kleur kun je ook makkelijk als blush gebruiken.
#450 is een medium-donkere berry pink met een pearl finish.
#50 is een matte rode kleur.

De oogschaduw is heel erg goed gepigmenteerd. Dit zijn wat mij betreft toch echt wel één van de beste oogschaduws die er bestaan!

Een palette met 10 oogschaduws kost €75,-  (dit is 7,5 euro per oogschaduw)

Ik las trouwens dat Inglot failliet is verklaard. Je zag de Inglot filialen in de V&D al verdwijnen. Maar er is goed nieuws want ze gaan een doorstart maken. Ik ben hier heel blij om want het zou zonde zijn als zo’n mooi merk verdwijnt. Er wordt een winkel in de Heilige Weg in Amsterdam wordt geopend. De Inglot in Amesfoort blijft ook open.

Heb jij al een Inglot palette?

40 gedachtes over “Mijn Inglot freedom system palette #1 swatches

  1. Wauw, je hebt echt wel felle kleurtjes gekozen! Dat geel, groen en paars zou ik zelf niet zo snel kiezen, maar die andere kleurtjes zijn dan weer wel helemaal mijn ding. 😉

  2. Ahh wat een prachtig palette heb je samen gesteld. De felle kleuren zijn niks voor mij, maar de rest, omg i want it!!! Haha. bedankt voor de tip hoe je ze eruit kan halen, ga ik eens proberen 🙂

  3. Kun je een keer een look maken met die gele oogschaduw? Ik vind de kleur erg gaaf, maar moeilijk een look mee te maken omdat het dan snel ”ziek” lijkt.

  4. Wow wist dat niet van Ingelot.. erg naar 😦 Zag laatst een aanbieding; 3 Ingelot producten voor 15 euro. Wellicht doen ze dat voor een doorstart?

    Gaaf palette overigens. Hou wel van die felle kleuren ben alleen bang dat het mij niet staat.

    Liefs,
    Kim

Geef een reactie

