Review: Nars sheer glow foundation

IMG_2540

Vandaag schrijf ik een review over mijn holygrail foundation. Nars sheer glow.
Ik had zo ontzettend veel gelezen over deze foundation, ik was heel erg nieuwsgierig. Toen ik op vakantie  naar Spanje was ben ik een dagje naar Barcelona geweest.  Ik wilde al zo ontzettend lang naar Barcelona maar mijn ouders vonden het telkens te warm. Ik besloot met twee vrienden mee te gaan met een tourings bus  naar Barcelona. We hadden een deal gemaakt: we gingen naar het voetbal stadium (ik ben geen voetbal fan) en als tegen prestatie gingen we daarna naar de Sephora. Uiteindelijk bleek dat de jongens zich ook prima vermaakte daar met alle geuren en douchegels (Ik moet toegeven: dit was vrij vermakelijk om te zien).
In de Sephora kocht ik twee Nars producten, een foundation en een blush. Sinds de zomer ben ik echt hooked aan deze foundation.

Dit zegt Nars over de foundation: A glowing, natural radiant finish foundation with sheer and buildable coverage that immaculately evens skin tone. Replete with skincare benefits and the NARS Complexion Brightening Formula, it leaves skin hydrated, more luminous, softer and smoother. Used daily, Sheer Glow Foundation improves the skin’s brightness and texture.

  • For normal, normal-to-dry and dry skin types
  • Hydrates for softer and smoother skin
  • Contains powerful anti-oxidants to protect against damaging free radicals and turmeric extract to improve skin’s radiance and tone
  • Dermatologist tested. Non-comedogenic. Fragrance free.

De ingrediënten lijst: allemaal abracadabra voor mij, maar misschien zegt het jou wat? 

Water, Cyclopentasiloxane, Butylene, Glycol, Glycerin, Polymethylsilsesquioxane, Dimethicone, Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Triethylhexanoin, PEG-10 Dimethicone, Bis-butydimethicone Polyglyceryl-3 Disteardimonium Hectorite, Sodium Glutamate, Sorbitan Sesquiisostearate, 1-Methylhdantoin-2-Imide, Phenoxyethanol, Sodium Dehydroacetate, Triethoxycaprylylsilane, Polysilocone-2, Serralysin, Curcuma Longa (Turmeric) Root Extract, Glycuosyl Hesperidin, Ascorbyl Glucoside, Tocopherol May Contain: Titanium Dioxide, Iron Oxides

De verpakking: Ik vind de verpakking echt stunning.  De foundation oogt zo chic (mag ook wel voor de prijs). Ik mis alleen een pompje. Het blijkt dat je dit pompje los erbij kunt kopen maar toen ik het in de Sephora in Parijs vroeg wisten ze niet waar ik het over had (Het kon ook zijn dat ze me gewoon niet verstonden, Fransen die Engels proberen te spreken is geen goede combinatie). Wat ik ook jammer vindt is dat de dop snel vies wordt. Maar dit kun je gelukkig makkelijk schoon maken.

IMG_2544

Ik heb mijn kleur laten matchen door een Makeupartist van Nars. Ik was toen nog best bruin door de zomer maar aangezien ik heel snel mijn kleur verlies vroeg ik haar om een paar tinten lichter voor me uit te zoeken. Ik heb de foundation in de kleur Mont Blanc (deze kleur is te vergelijken met NW 15 van MAC) en dit is mijn perfecte kleur voor de winter. Deze kleur is echt super licht maar NARS heeft zelfs nog een lichtere kleur: Siberia. Nars sheer glow is verkrijgbaar in 20 kleuren.

De prijs is verschillend per winkel: In de Sephora in Parijs kostte deze foundation €42,- terwijl ik hem in de Sephora van Barcelona kocht voor €47,- en op de Nars website kost hij €40,-  Ik vind dit zelf wel een beetje apart. De foundation is aan de dure kant maar ik vind hem zo fijn dat ik hem sowieso opnieuw zou kopen als hij op is.

Het resultaat: 

IMG_2380

Zonder foundation: Mijn huid is sinds mijn Roaccutane kuur acne vrij (THANK GOD) ik heb nog wel wat littekens op mijn gezicht. Verder heb ik wallen en mijn huid is niet egaal. Ik heb een droog huidtype. Daarom breng ik altijd een dagcrème aan onder mijn foundation. 

IMG_2402

Don’t mind mijn serieuze gezicht. Hier een foto met de Nars foundation: Je kunt zien dat mijn gezicht compleet egaal is. Ik hou echt van de finish van dit product. De foundation ziet er helemaal niet cakey uit.
Mijn wallen zijn ook bijna weg, en ik heb geen concealer of poeder op. Als je de naam Nars sheer glow hoort zou je misschien verwachten dat de foundation heel erg glimt maar dit is niet het geval, je krijgt een gezonde glow van als je deze foundation draagt. 

IMG_2447

met de rest van mijn make-up (Blush, bronzer, highlighter, lipstick)

Voordelen

  • Je kunt de dekking goed opbouwen
  • De finish is natuurlijk, je ziet er gezonder uit
  • De foundation is in vele kleuren verkrijgbaar
  • De foundation heeft geen geur
  • De foundation blijft lang zitten

Nadelen:

  • De foundation heeft geen pompje
  • De dop van de foundation wordt snel vies.
  • De foundation is helaas niet verkrijgbaar in Nederlandse winkels.

Op  http://www.narscosmetics.eu/complexion/foundation/~/sheer-glow-foundation kun je deze foundation bestellen voor €40,- 

Ik las ook dat je deze foundation kunt bestellen op HQ Hair, deze site heeft geen verzendkosten en je kunt met Ideal betalen. 

Wat vind jij van deze foundation?

27 gedachtes over “Review: Nars sheer glow foundation

  1. Goh, ik ben altijd al benieuwd geweest naar deze foundation! Fijn dat je hem hebt gereviewd. HQHair is inderdaad een fijne webshop en ik kom hem daar vaak tegen. Poeh, het is wel een beste prijs, maar hoe hij jou staat en bevalt denk ik dat hij het dubbel en dwars waard is!

  2. […] vintage gebruikt en daaroverheen Mac Basic red opgedept. Andere producten die ik heb gebruikt: ♥ Nars Sheer glow foundation in Mont Blanc ♥Nars Seduction blush gebruikt. ♥ Benefit Agent Zero shine poeder ♥ Hoola Bronzer ♥ […]

Geef een reactie

