Review Clinique age defense BB cream

Afbeelding

Clinique age defence bb cream

BB cream, een bekende term voor iedere beautylover. Dit fenomeen uit Azie heeft ook de Westerse landen veroverd, al zijn de Westerse BB creams anders. Er zitten bijvoorbeeld in Aziatische BB creams licht reflecterende pigmenten, dat is bij deze BB cream niet het geval.

Clinique heeft de BB cream verpakt in een slanke groene tube met een zilveren dop. De tube bevat een inhoud van 40 ml. De meeste foundations of BB creams hebben een inhoud van 30 ml, dus dat is alleen maar fijn.

Dit zegt Clinique over de bb cream:

– Geschikt voor alle huidtypen

– Je kunt de bb cream als primer gebruiken zodat je foundation langer blijft zitten.

– Bevat vitamine E dit beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf en voorkomt snelle veroudering van de huid.

– Bevat een hydratatiecomplex van trehalose, carboxylzuur en sodium hyarulonaat. Dit zorgt voor een goede vochtbalans en dus een goed gehydrateerde gezichtshuid.

– Bevat geen parfum en is dus geschikt voor een gevoelige huid

Er zijn maar drie kleuren beschikbaar.

01: Voor de zeer bleke huid met roze ondertoon

02: Voor de bleke huid met gouden ondertoon

03: Voor de lichtbruine huid met gouden ondertoon

Wat vind ik ervan? 

Ik heb zelf de kleur 01, en ik moet zeggen dat het een hele goede match is voor in de winter. De BB cream heeft een medium dekking. Plekjes verdwijnen niet, maar je krijgt wel een egaler gezicht. Als je een droge huid hebt zou ik er toch een hydraterende dagcreme onder aanbrengen, want als je een erg droge huid hebt zie je deze BB cream helaas zitten. De bb cream geeft een semi matte finish, niet mat, maar ook niet glimmend. Zelf heb ik niet zoveel aan de anti aging benefits van deze BB cream omdat ik nog jong ben. 

De BB cream is vrij dik van substantie, veel dikker dan een foundation. Dat was in heb begin wel even wennen met het aanbrengen. Voor mij werkt het het beste om deze BB cream aan te brengen met mijn vingers. Om je hele gezicht egaal te krijgen heb je weinig product nodig. Ik gebruik wel nog een concealer onder mijn ogen (en eventueel op plekjes) en gebruik ik nog een poeder zodat alles goed blijft zitten.

AfbeeldingOp deze foto kun je de dekking van de bb cream goed zien.

Deze bb cream is te koop bij douglas voor €26,37

Voordelen:

  • dekkend
  • spf 30
  • 40 ml inhoud, de meeste tubes bevatten 30ml
  • handig voor op reis, de tube is dun, niet breekbaar 
  • Is zuinig in gebruik
  • bevat natuurlijke extracten

Nadelen:

  • De prijs, ik vind €26,37 iets aan de prijzige kant voor een bb  cream. 
  • er zijn maar drie kleuren beschikbaar
  •  Als je een droge huid hebt is een dagcreme een must.

Wat is jouw favoriete BB cream?

4 gedachtes over “Review Clinique age defense BB cream

Geef een reactie

